När jag talade med vargordföranden Michael Olsson efter avslutad final mot Njudungarna gick jag från att absolut inte tro att elitseriespeedway på ICA Maxi Arena var möjligt 2024 till att det faktiskt kanske kan hända.
Det började nästan kännas som en utopi.
Speedwayfantasterna i Norrköping med omnejd nöp sig nog i armen några gånger. Tänk att Dackarna, Indianerna (A-, inte B-laget) och Smederna ska ta höger på vägen mot Lindö och dra på sig gula och vita huvor.
Vargarna har alltså inte kört i finrummet sedan 2014, då med bland annat Martin Vaculik, Peter Kildemand, Tomasz Gapinski och Ricky Kling i laget.
Det är några "tvåminutare" som har satts på sedan dess.
Vänta lite nu, tänker du kanske. Inget är ju formellt klart.
Helt riktigt.
Förutom att balansräkningen och prognosen ska hålla i fyra varv, så måste organisationen och faciliteterna runt matcherna skruvas upp.
Man jag vågar påstå att det skulle vara en överraskning om Svemo nekar. Bara att få åtta lag i stället för sju i Bauhaus-ligan – så heter den officiellt – torde vara något som förbundet eftersträvar.
Michael Olsson ger också intrycket av att hålla revisor-klass när det kommer till att ha koll på siffror och bokslut i allmänhet. Nog har han fått goda signaler från Svemo innan han bestämde sig för att ansöka om en plats för Vargarna? Inte är han villig att ta en jätterisk ekonomiskt nu när Vargarnas finanser mår bra?
Jag ser också en viss rimlighet i att samtliga (eller snudd på) klubbar i högsta serien går samman och gemensamt drar ner på lönekostnaderna. På bekostnad av ytterligare lite spets, men det vore goda nyheter för Vargarna och elitserien är trots allt en stängd liga.
Svemo har sitt högkvarter intill Vrinnevi och dit bör allas blickar riktas från nu till att man aviserar sitt beslut. Något annat som blir högintressant – om vi utgår från att Vargarna går upp – är lagbygget.
Elitserien fordrar enormt mycket mer än allsvenskan.
Daniel Henderson är storstjärna i allsvenskan och tillhör det svagare skiktet i serien ovanför.
Det ringar in skillnaderna.
Kontentan blir att Vargarna kommer att behöva göra om truppen – ordentligt.
Nämnde Henderson bör man lägga stort krut på att få ha kvar. Han skulle kunna bilda reservpar med Noel Wahlqvist eller Christoffer Selvin. Tim Sörensen är garanterat sugen på elitserien och värd en chans där. Kevin Juhl Pedersen kan vara ett billigare alternativ att ha på bänken.
I övrigt måste man värva nytt, framför allt förare från den högre hyllan, om Vargarna inte vill bli en slagpåse i elitserien.
Om jag tar på mig sportchefs-skjortan så hade jag byggt ett lag som framför allt passar bra på Kråkvilans udda oval. Att Vargarna förlorar 90 procent av bortamatcherna vore ingen stor sak bara man vinner inför hemmapubliken.
Ett namn ploppar direkt upp på min näthinna.
Det vore tjänstefel av Michael Olsson att inte slå en signal och åtminstone känna och klämma lite.
En kille som kom till Vargarna som tonåring, därefter växte till en världsförare med tre VM-guld på meritlistan.
Han skulle garanterat locka extra åskådare och är värd att lägga en extra slant på.
Tai Woffinden.
Han kör fort överallt.
En bättre förare – kvalitetsmässigt och symboliskt – att ta med sig till återkomsten finns inte.