Gasen i botten, full fart framåt och i kurvorna.
Typ så.
En lokal trio att hålla ögonen på är Linus Månsson (Östgöta BSF), Gustav Hartzell (NMK) och Andreas Pettersson (NMK). Alla tre har varit med många gånger tidigare, framför allt rutinerade Andreas Pettersson.
På frågan om Stenbocken-sprinten sticker ut på något sätt jämfört med andra tävlingar kommer svaret snabbt:
– Man ser ju bilar hela tiden som publik. Det är alltid tre bilar på banan, säger Andreas Pettersson.
– Ja, det är väldigt publikvänligt mot andra tävlingar i skogen. Där det är två minuters väntan mellan varje bil, säger Linus Månsson.
– Det är ju en sprintsträcka. Men det är ändå lite knixigt och påminner lite om vara ute i skogen som förare, säger Gustav Hartzell.
Att publiken kommer så nära inpå gör det bara ännu roligare säger alla tre. Och att det körs rally på "Himpa" under påsktider är en tradition som ska vårdas.
Linus Månsson tävlar i A-klassen (klass 2) för tvåhjulsdrivna bilar. Gustav Hartzell är med i B-klassen (klass 3). Andreas Pettersson kör i Klass 10 för A-, B-, och C-förare och har ett fyrhjulsdrivet fordon.
Linus och Gustav går för seger i tävlingen och har tävlat ett antal gånger i år. Andreas Pettersson begår årsdebut, men är taggad till tänderna.
– Men konkurrensen är tuff. Många duktiga som kör SM kommer hit, det är inga duvungar här. Det är säkert sju-åtta stycken som kan slåss om det så klart, säger Linus Månsson.
Hur är det att tävla i hemmatrakterna?
– Det är speciellt. Det blir lite mer press och man vill verkligen prestera, svarar Gustav Hartzell som har chans att klassas upp till A-förare efter helgen om han gör det bra.
En rallytävling är ingen scen för stora marginaler.
Marginalerna är som minst när det står sprint på schemat.
– Det handlar om hundradelar. Du knäpper med fingrarna, så är dom borta. Du måste ha tre perfekta åk för att det ska gå vägen, säger Linus Månsson.
Är sprint den roligaste tävlingsformen?
– Båda har sin charm. Här måste du vara påslagen hela tiden. Från starten till att du går i mål. Gör du ett misstag i en sväng – då kan det vara helt kört, svarar Andreas Pettersson.
Gustav Hartzell avslutade med att inte vilja avslöja vem som skulle vara hans kartläsare i tävlingen. Något att hålla utkik efter med andra ord.
– Jag kan inte berätta det nu, säger han och ler.