Framgången på planen innebar ett rejält uppsving på läktarna.
Från ett hemmasnitt på 5 888 personer förra året till 10 296 den här säsongen. Många ville säkra sin plats på Nya Parken när IFK Norrköping öppnade upp årskortsförsäljningen på fredagen. Tidigare än normalt men självklart ett medvetet drag med tanke på intresset och suget som råder för tillfället.
Kön vid kansliet ringlade från att dörrarna slogs upp till stängningsdags.
– Häftigt. Det har varit mellan 20 och 40 personer här från halv åtta i morse, berättar Mårten Jacobsson på IFK:s marknadsavdelning.
"Mocke" har fått i uppgift av styrelsen att försöka sälja 10 000 årskort till nästa säsong.
En rejäl utmaning – men fredagens rivstart lovar i alla fall gott.
– Vi går mot 1 000 sålda årskort redan första dagen. Det har gått otroligt bra, det här har vi inte varit med om tidigare. Det har gått över förväntan, myser Jacobsson.
I första hand var besökarna intresserade av att förnya sina kort till Curva Nordahl. De som gör det innan 31 december betalar samma summa som när de köpte det vid första tillfället. Sedan blir det ett par hundralappar dyrare.
Det kan mycket väl bli 4 000 sålda årskort på Curva Nordahl.
– Så är det, men då får vi se hur vi ska lösa det för de som inte har årskort men vill stå där, säger Mårten Jacobsson.