Istället för att bara köra där hade arrangörerna NMK lagt till en specialsträcka på 5,7 km ute vid Häradsudden.
– Vi ville locka med lite extra i år, förklarade Sievert Lindqvist, ordförande i Norrköpings MK.
– Och redan efter premiären fick vi önskemål att vi skulle utöka den specialsträckan till att köras två gånger i stället för en.
Annars var det sig likt på Himmelstalund. Banan var torr och flera åkare fixade den sträckan under två minuter. Snabbast var naturligtvis en 4WD-driven bil nämligen Joakim Längberg, LMS, i sin Mitsubishi. Han körde på 1.56,9 före Roland Eliasson, Östgöta BSF, som fick tiden 1.58,3.
Men totalvinnare blev de inte. Andreas Pettersson, NMK, visade att han var bäst för tillfället i Norrköping. Han var snabbast på den långa specialsträckan och vann med dryga 17 sekunder.
Ett kul inslag var duon Håkan Örnerdahl/Anders Holmberg, tillsammans 136 år som agerade föråkare i en 50 år gammal Renualt 8 Gordini.
– Jag köpte den här bilen i somras. Hade en precis likadan just 1965 och tyckte att det kunde vara kul att återuppleva den tiden nu när jag är pensionär, berättade Håkan.
– Jag triggade pappa att göra det här och han gick på det. Nu blir det väl att jag också får göra något liknande, menade sonen Andreas som naturligtvis var där med sina barn för att uppleva nostalgitrippen med fader Håkan.
Resultat:
Klass 2, A-förare, 2 hjulsdrift: 1. Magnus Jonsson, Östgöta BSF
Klass 3, A, 2 hjul.; 1. Ulf Eriksson, Oskarshamn
Klass 4, C, 2 hjul.: 1. Tommy Johansson, Tjust
Klass 6, C, grupp F: 1. Andreas Nilsson, Ramunder
Klass 8, C, grupp E: Mikael Molin, Ramunder
Klass 9, appendix K: 1. Mats Lindvall, Valdemarsvik
Klass 10, 4WD: 1- Andreas Pettersson, Norrköpings MK