Fotbollsintresset närmar sig kokpunkten ett par dagar innan avgörandet i Skåne. Norrköping är drabbat av guldfeber.
Oavsett om det räcker till Lennart Johanssons pokal – föreningen ska göra det bästa av en fantastisk säsong siktar högt till nästa.
Peter Hunt avslöjar klubbens kaxiga utmaning att försöka säkra upp 10 000 årskortsinnehavare när det är dags att sparka igång allsvenskan 2016.
Mannen som ska ro det hamn: Mårten Jacobsson.
– Stämmer. En skön målsättning. Det ska man ha. Det är bra, säger "Mocke".
Som mer eller mindre kommer att frigöras från övriga arbetsuppgifter. Sponsorträffar och knyta samarbetsavtal kommer att få stå åt sidan.
Kraften ska läggas på att försöka bibehålla det fina hemmasnittet på Nya Parken som till slut landade på 10 296.
Det högsta sedan 2002.
Den positiva injektion som satsningen med Curva Nordahl medförde gav en skjuts – nu är målet att även fylla på andra läktarsektioner.
– Familjeläktaren har kapacitet för 2 000 åskådare, där sålde vi bara 50 årskort. Jag tror inte informationen gått ut riktigt. Där vill jag sälja 1 000 årskort, fortsätter Jacobsson.
Kommer priserna att höjas?
– Jag har inte fått priserna godkända av styrelsen än så jag kan inte gå ut med det. Men folk som stod på Curva Nordahl i år kommer inte att bli besvikna. Då är jag "safe" i mitt uttalande.
Lyckas IFK Norrköping med sitt mål är det en fascinerande publikutveckling. 2011 såldes 2 900 årskort. 2013 var samma siffra 3 200. Förra året 3 400 och med det fördelaktiga Curva Nordahl-erbjudandet blev det en ökning till 4 5000.
Och nu 10 000. Det är mycket.
– En utmaning jag tar. Absolut. Jag backar inte. Jag har lite ess som jag inte vill avslöja än. Men vi kommer att starta försäljningen tidigare än förra året. Då började vi 10 december. Och säljer vi 9 000 årskort, en ökning med 100 procent är det inte dåligt heller.
Under tisdagseftermiddagen var Mårten Jacobsson i ny kontakt med Malmö FF som meddelade att 3 700 biljetter var sålda till organiserade IFK-sektioner,.
– Det lutar åt minst 4 000, tror Jacobsson.