Igår offentliggjorde klubben sitt nya avtal med Holmen Paper och det var en mycket glad marknadschef som berättade nyheten.
- Det är ett viktigt avtal för föreningen, men det har också stort symbolvärde att Holmen vill fortsätta vara vår huvudsponsor. Deras logotype är väl snart lika känd som stjärnan på matchtröjan.
I 25 år nu
Redan 1986 spelade IFK Norrköping för första gången med "Holmen" på bröstet. Det här med tröjreklam var då ganska nytt.
För IFK:s del inleddes tröjreklamen 1981 ("Fimpa för livet") och bara två år senare gjorde Holmen-ägda Fiskeby entré på Norrköpings tröja. Fiskeby blev Holmen och från 1989 Holmen Paper.
- De har länge spelat en framträdande roll för oss i IFK Norrköping, säger Anders Wide.
Marknadsavdelningen kom igång sent, men håller på att jobba ikapp, som Wide uttrycker saken.
- Vi har gott hopp om att komma upp i budget. Det rullar på, konstaterar han.
Populära årskort
Och trots att man ännu inte inlett någon biljettkampanj säljer årskorten ganska bra.
- Vi tror vi kommer landa kring 3 500-4 000 årskort. Det är i så fall mer än inför förra allsvenska comebacken. Vi har budgeterat med 8 500 åskådare i allsvenskan.
Enligt Wide har man "byggt bort" problemen med årskort som ska scannas vid entréerna. Något som orsakade stor frustration hos supportrarna under förra säsongen.
- Det ska inte behöva bli några bekymmer i vår och jag hoppas folk inser vilken stor fördel det är att slippa köa vid arenan.
13 800 får plats
De 16 logerna är fortfarande väldigt populära. Så poppis att IFK till och med sålt sin egen.
Klubbstolarna ska bli fler i vår, samtidigt som arenans totala kapacitet verkar krympa.
När renoveringen genomfördes häromåret påstods arenan ta in 16 700 åskådare.
I dag, med ökande säkerhetskrav, får "endast" 13 800 personer plats.