När regerande mästarna Södertälje kommer på besök på fredag är det uppkast redan 13:15.
– När vi hade en resa med våra sponsorer i våras så kom den här idén upp. Varför inte pröva något nytt?, säger marknadschefen Stefan Nilsson.
Klubben vill bjuda på en annorlunda lunchupplevelse för sina samarbetspartners, men har även bjudit in skolungdomar att ta del av toppmatchen.
– Har vi tur så är det några som blir intresserade av att börja spela basket eller att börja med idrott över huvudtaget. Vi vill skapa ett intresse för idrott helt enkelt.
Hur mycket publik tror du att det kan bli?
– Mellan 1 500 och 2 000 hoppas vi väl på.
Ni är inte rädda för att reta upp trogna fans som kanske inte har möjlighet att gå nu?
– Nej, vi har inte haft några sådana klagomål. Många tycker nog att det är bra att vi försöker hitta lite nya grepp och locka ny publik.
Vet du om det här har prövats tidigare?
– Nej, mig veterligen så är det första gången det här prövas i Sverige. Om det gjorts utomlands vet jag inte. Det känns spännande att pröva något nytt, säger Stefan Nilsson.