Han är eventkoordinator för Mantorp Drag Revival och har redan glömt hur många år man kört tävlingen efter att den populära dragracingen legat nere ett antal år.
– Är det tre år? Fyra? Jag kommer inte ihåg. Hur som helst får jag nog säga att det här året är det bästa.
När vi träffas är det en halv dag kvar av söndagen och allt flyter på. Man har just uppmärksammat Mikael Kågered, den största svenske profilen i sportens kungaklass Top Fuel som nu slutat köra. Just Top Fuel fanns med på veckans schema, dock inte som en klass i tävlingen utan bara som uppvisning då endast två bilar fanns på plats.
– Egentligen spelar det ingen roll att de inte tävlar. Folk kommer hit ändå för att se dem och uppleva känslan i kroppen när de ger sig iväg.
Stefan Sporre säger att Top Fuel är viktiga för att locka publik och att Dennis Nilsson och danske Stig Neergaard fanns på plats bidrog stort till att hålla uppe publiksiffrorna.
Fredrik Sjöqvist är VD för Mantorp park:
– Vi ser ut att gå emot ungefär 6 000 åskådare de här fyra dagarna. En siffra vi är nöjda med efter att publiken äntligen fått komma tillbaka till evenemangen.
Tillbaka till Stefan Sporre som har det yttersta ansvaret för själva tävlingsdelen. Vi ställer frågan vad som blir nästa steg för att utveckla tävlingen och kanske locka ännu mera publik.
– Lite tidigt att säga än, men kanske ska vi försöka nischa oss på något speciellt sätt, för att sticka ut i mängden av olika tävlingar som går den här tiden. Vi vet att förarna gillar att vara här och vi kan alltid bjuda på bra arrangemang. Mantorp är en riktigt bra anläggning med mycket historia och vi är väldigt tacksamma att man till i år har satsat rejält och asfalterat om banan, vilket ger oss bra förutsättningar.
Han fortsätter:
– Men som jag sa, Top Fuel är viktiga för att få hit lite extra publik. Men de är svåra, det finns väl bara sju bilar totalt i hela Europa.
Är det möjligt att köra en EM-deltävling?
– Både ja och nej. Vi kan köra ett EM, men inte under den internationella förbundet FIA. Det är väldigt krångligt och kostar en massa pengar, pengar vi inte har. Banan är fullt godkänd för det, det enda vi behöver byta ut är plåträckena till betongmurar.
Under söndagen avgjordes alla klasser och segrare utsågs. Jimmy Ålund var kvaletta i Pro Stock och laddar om för EM-deltävling i Tierp i mitten på augusti. Greger Johansson från Finspång vann sin kvartsfinal i Nitro Bike men kom inte till start i semifinalen. Kenneth Strömberg tog sig till final i Super Bracket men kom inte till start där.