Miljörörelsen Attac har räknat ut att den argentinske stjärnan gjort 52 resor i sitt privata flygplan i år, och ansvarat för 1 502 ton koldioxidutsläpp.
"Det är lika mycket som en fransk person borde ansvara för under 150 år", uppger Attac.
Och chefen för höghastighetstågen TGV på SNCF, Alain Krakovitch, pekar finger åt PSG som flög till bortamatchen mot Nantes i helgen, en resa på 38 mil enkel väg.
"Paris-Nantes är mindre än två timmar bort med TGV", twittrar Krakovitch.
"Jag förnyar ett förslag på ett TGV-erbjudande, anpassat för era speciella behov i linje med våra intressen – säkerhet, fart, service och hållbarhet."
PSG försvarar sitt flygande till Nantes med att det inte fanns några sena TGV-tåg som kunde ha tagit dem tillbaka till Paris och att de skulle ha blivit tvungna att övernatta om de tagit tåget dagen efter.
"Vi är inte emot att ta tåget om våra behov uppfylls", säger en talesperson i fotbollsklubben men tillägger att chartrade flyg är mer flexibla och att man måste ta i beaktande spelares och allmänhetens säkerhet när man tar allmänna transporter. Talespersonen säger också att laget ska ta bussen oftare för kortare resor.
PSG sponsras av flygbolaget Qatar Airways.