6 516 åskådare var på plats på Platinumcars Arena i söndags för att följa IFK Norrköpings möte med Värnamo.
En bra bit från fullsatt.
Ändå var det rejäla köer för att ta sig in på arenan innan matchen – i alla fall till Curva Nordahl, som var den mest välfyllda läktaren.
En del supportrar stod fortfarande och köade efter avspark och missade därmed inledningen av matchen.
– Det är klart att det är aldrig kul att stå i kö. Nu var det fortfarande köer när matchen drog igång och det är klart att det vill varken vi eller IFK, säger Sebastian Bengtsson, ordförande i Peking Fanz.
Även i premiären mot Sirius var det en del köer och Peking Fanz vill nu ha en dialog med IFK för att se om det går att göra något åt situationen.
– Känslan är att det är mer nu än tidigare och det har inte varit några stormatcher, det har inte varit 15 000 personer på "Parken". Vi har för avsikt att lyfta det med IFK för att se vad som kan göras, säger Sebastian Bengtsson.
Fredrik Nilsson, evenemangsansvarig i IFK Norrköping, beklagar att vissa supportrar inte hann in till matchen i tid, men menar samtidigt att klubben gör vad de kan för att snabba på insläppet.
– Det är tråkigt så klart. Vi följde situationen och det var några som missade avspark, absolut, men alla var inne på arenan 15.06. Nu var det många som kom sent. Jag tror att många kanske tänkte att de inte behövde komma tidigt när de såg att det bara var 7 000 biljetter sålda. Grejen är att Curva Nordahl var full och entrén till den läktaren har den kapaciteten den har så kommer det mycket folk sent så går det inte att snabba på processen, säger han.
Har ni förändrat något i upplägget innan matcherna som gör att insläppet tar längre tid?
– Nej, det är inga skillnader mot tidigare. Allt sker på samma sätt.
Planerar ni några åtgärder för att minska köerna?
– Mer information är det vi planerar för, inför match och vid insläppet. Vi vill gå ut med uppmaningen att man ska ha extra marginal. Alla som ska in på läktaren måste visiteras och det kan vi inte skala ner på. Vi använder den yta och de vändkors som finns. Vi kan ta in fler som skannar biljetter men alla de där bitarna samspelar. Det vi kan göra är att ha personal ute i köerna som ser till att folk har biljetterna framme och är redo när de kommer fram, säger Fredrik Nilsson.