På sin hemsida berättar IFK om sin satsning som går ut på att man den 8 maj kommer ha en livesändning från Östgötaporten där man ska lansera en hel del nyheter.
Till den hoppas klubben, under hashtagen #ståuppförnorrköping, fylla arenan med så kallade virtuella biljetter där målet med kampanjen är att komma upp i minst 16 389 biljetter totalt.
Intäkterna kommer, utöver till IFK självt, även gå tillbaka till samhället i form av friskvård och matlådor till vårdpersonalen på Vrinnevi, en ungdomscamp, sjukhuslådan som klubben tidigare lanserats där man levererar mat till vårdpersonal och även till tifogruppen.
– Även om den största delen av intäkterna går till IFK Norrköping har det varit viktigt för oss från första början att även tänka på resten av samhället och de grupper som lider och kämpar enormt. Kan vi tillsammans fylla Östgötaporten kommer det vara en betydande intäkt för IFK Norrköping som precis som övriga världen har det tufft nu, säger marknadschefen Robin Bornehav till hemsidan.
I livesändningen kommer man bland annat att släppa den nya inmarschlåten som Markus Krunegård har skrivit samt även släppa den nya hemmatröjan. De som bidrar med virtuella biljetter komme även få sitt namn på en speciell tröja matchtröja som spelarna kommer att bära i det allsvenska genrepet.
– Många har efterfrågat sätt för supportrarna och Norrköpingsbor att fortsätta engagera sig, säger Bornehav vidare i klubbens nyhet på hemsidan.