Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Haksabanovic om IFK:s spel: "Då är det lätt att läsa"

Sead Haksabanovic hade en tuff match mot Sirius. Stjärnan fick inte alls ha lika mycket boll som han är van vid och spelmässigt önskade han mer av sitt lag. "Kunde slagit någon mer långboll", säger 21-åringen.

Sead Haksabanovic.

Sead Haksabanovic.

Foto: MAXIM THORE/BILDBYRÅN

Fotboll2020-07-20 07:30

I stora delar av den andra halvleken på Studenternas var det ett Sirius som spelade ut IFK efter noter. 

En mardrömskvart för IFK krossade lagets obesegrade svit som slutade på åtta raka matcher. 

– Det är ingen bra känsla, vi tar detta som en läxa. Sirius fick med sig mycket. De hade sina lägen och satte dem, vi hade våra men satte inte alla. Sen blir vi ganska låga och vi kommer inte loss. Sen vad det beror på får vi analysera och snacka om, säger Sead Haksabanovic efter slutsignalen. 

Det kändes inte riktigt som kontringsspelet fungerade så bra. Vad säger du?

– Vi kanske kunde slagit någon mer långboll. Vi försöker alltid spela oss igenom. Ibland kanske vi bör slå någon lång bakom (Sirius backlinje). Vi har ju snabba spelare där fram och Totte är stark, säger Haksabanovic. 

I den första halvleken fick ju Nyman en del farliga långbollar att löpa på. 

– Ja, han hade några lägen. Men jag vet inte varför vi slutade med det. Det (långbollar) kanske behövs för att de ska bli lite osäkra och inte veta vad som händer. Men vill vi spela igenom hela tiden så är det lätt att läsa. 

Vad säger du om din egen insats? 

– Jag fick inte så mycket boll. Jag var nära att på att göra mål, men det var en bra räddning. Jag tror det tar längst ut på tån på honom. Jag vill vara mer involverad och ha bollen mer. 

Kan man växa av en sådan här förlust ? 

– Det kommer nog göra oss lite starkare. Nu vet vi att man kan slå oss. Då gäller det att vi går in i nästa match med högre inställning. När man inte har förlorat kan det lätt bli att man flyger iväg lite. 

Du är en av sju IFK-spelare som startat samtliga nio matcher i allsvenskan så här långt. Hur känner du dig fysiskt? 

– Jag känner mig ändå helt okej. Vi är ganska vältränade och har kört på ganska bra. Jag jobbar och sliter som alla andra.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!