Det var den 10 september som Magnus Hollwin tillträdde tjänsten som ny marknads- och kommunikationschef i AB Göta kanal bolag. Han kommer närmast från en tjänst som VD på Jerhammar & Co kommunikationsbyrå och kommer att utgå från huvudkontoret i Motala i sitt nya uppdrag.
– Vi är väldigt glada att han sökt sig till kanalbolaget med sin breda erfarenhet av att vårda och utveckla varumärken, säger Roger Altnäs, vd på AB Göta kanalbolag.
– Vi har ju i vår långsiktiga vision att bli Sveriges mest attraktiva upplevelseområde så det blir hans huvuduppgift.
Magnus Hollwin kommer också att ingå i Göta kanalbolags ledningsgrupp.
– Göta kanal är ett av landets mest kända varumärken med 3 miljoner besökare årligen. Det ska bli otroligt spännande och roligt att få bygga vidare och utveckla upplevelsen på och omkring Göta kanal, säger Magnus Hollwin i ett pressmeddelande.
Även om det är lite tidigt för en total utvärdering av säsongen för Göta kanal finns positiva tecken.
– Vi har gjort en prognos som indikerar en bra säsong. Vi ser en ökning av antalet båtar men också ökade intäkter, berättar Roger Altsäter som tillägger att högsäsongen blev ovanligt lång i år.
– Den började ju egentligen redan i maj. Bilden är den samma hos våra rederier och även de entrepenörer som finns runt kanalen, några har rentav indikerat att det kan röra sig om ”all time high” denna säsong.
En mer detaljerad genomgång av säsongen kommer inom kort.