Jakten på varumärke

Igår anordnades ett seminarium i aulan på kommunhuset med ljud och ljus som tema. Patric Qvist, landskapsarkitekt, som arbetat med ljud- och ljus i andra kommuner, fanns på plats för att visa bilder och berätta om sitt arbete. Söderköpings kommun vill stärka sitt varumärke och en del i detta är medeltidssatsningen. Genom ljud- och ljusinstallationer kan detta förstärkas ytterligare, vilket Qvist visade genom bilder från olika platser, företag och hur de utarbetat sin strategi.

Patric Qvist, landskapsarkitekt, och Barbro Mellkvist, ansvarig för medeltidscentrum, diskuterar hur ljud och ljud kan skapa ett varumärke.

Patric Qvist, landskapsarkitekt, och Barbro Mellkvist, ansvarig för medeltidscentrum, diskuterar hur ljud och ljud kan skapa ett varumärke.

Foto:

Söderköping2012-04-27 05:10

SÖDERKÖPING

Add more value, var en mening Qvist återkom till, alltså att lägga till saker som väcker uppmärksamhet i stadsbilden.

På plats fanns politiker, tjänstemän, medborgar och representanter från universitetet som utvecklar ljudlandskapet som är högaktuellt i kommunen. Även ljudtekniker Mikael Collin föreläste om tekniska förutsättningar i en stadsmiljö.

Läs mer i tidningen

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om