I Söderköping pågår vissa förändringar och en av dessa kommer att märkas vad gäller biljettförsäljningen på Stinsen. Från 1 januari kommer det inte längre att vara möjligt att köpa Östgötatrafikens biljetter eller ladda sin reskassa på Stinsen, en service som funnits där ett antal år. Istället hänvisas nu kunderna till Quickomaten som är placerad utanför Stinsen.
Om man vill göra kontantköp är närmaste försäljningsombud Direkten vid Södertull i Norrköping eller Kundcenter och Pressbyrån vid Norrköpings resecentrum. På kommunens hemsida framhålls också Östgötatrafikens egen webbutik där biljetterna också är billigare.
Även vad gäller konsumentrådgivningen blir det förändringar från årsskiftet. Söderköping samarbetar här med Norrköpings kommun och hänvisar till Konsument Norrköping eller konsumentverkets service "Hallå konsument". På kommunens hemsida skriver man att "Vi arbetar på en mer permanent lösning inom vår egen organisation och återkommer snarast om det.".