Jörgen Erixon står och handslipar den blanka ytan. Han har gjort det i ett oändligt antal timmar och förmodligen återstår lika mycket. Lite motvilligt avbryter han arbetet när jag kommer in genom den breda verkstadsporten och blickar in på en bilverkstad som skulle göra vilken professionell bilmekaniker som helst grön av avund. Men här handlar det om en hobbylokal. Väggarna är fyllda av verktyg. I ett rum intill finns svarvar, fräsar, svetsar med mera.
– Vi kan fixa det mesta själva, säger Jörgen, som för tillfället har sällskap av Daniel Larsson från Vingåker. Han håller på med en replica av en Lotus Seven. Kanske kan han få den körbar till nästa sommar.
Vi befinner oss norr om Hävla. Åt ena hållet ser vi Skedevi kyrka, åt ett annat blickar vi ut över Tisnaren.
Jörgen Erixon är född i Björnlunda i Sörmland, drev i 50 år en skog- och trädgårdsbutik i Vingåker och byggde i början på 2000-talet huset och garaget i Skedevi.
Vid kaffet förstår jag av hustru Kathrines kommentar att han nog är mer i garaget än i bostaden.
Just nu är det AC Cobran som är främsta projektet.
– Vi letar delar från 60-talet, växellåda och diffar bland annat, berättar han.
Motorn är en Ford V8. Sedan ska all el in, inredning, ja allt. Det handlar att av det blanka chassit bygga en bil. Det är fler som försökt, men tröttnat men nu när Jörgen Erixon tagit över är det ingen som tvivlar. Cobran kommer att rulla.
I verkstaden finns det fler projekt. När Jörgen lyfter på en presenning dyker en vacker röd Porsche 356 upp, årsmodell 1964. Den kom hit mer eller mindre som en rosthög.
– Vi har renoverat allt, plåt, motor, växellåda under ett par års tid. Kanske är den klar nästa sommar.
Inne i hörnet står en MG RV8, tillverkad i England, men just den här kommer från Japan. Den tillverkades i 1 800 exemplar mellan 1992 och 1995.
Jörgen har fem av dem.
I ett rum intill verkstaden hittar vi en MGB och en Mercedes 500 SEC - 83 i original. Det finns bilar överallt och vi ser bara en bråkdel.
Jörgen berättar att han är helt självlärd.
– Jag var bara två, tre år när jag kröp omkring bland min pappas motorcyklar i hans mc-affär.
Sin första bil köpte han när han var 16 år. I år fyllde han 70.
– Det var en krockskadad 230 SL Pagode, den hade bara gått 100 mil.
Hur många bilar han haft vet han inte. Några har han sålt till kompisar.
– Men det är der är ingen affärsidé, det är inte därför jag håller på, säger Jörgen Erixon.
Det är bara ett brinnande intresse.