– De är naturligtvis mycket skärrade, men de mår fysiskt bra, säger Louise Stephan, kommunikatör på Coops presstjänst.
Hon berättar att rutinen vid såna här tillfällen är samtal och krishantering för de drabbade. Både initialt och framöver.
– Vi har långsiktiga hjälpinsatser. Det får ta den tid det tar för varje enskild person att komma vidare. Det finns krishantering och vi har en väl uppbyggd rutin kring sånt här.
På söndagsförmiddagen höll butiken stängt efter rånet.
– Nu arbetar vi för att hjälpa polisen i deras arbete. Vad jag vet är butiken just nu stängd och det kommer den vara under tiden polisen gör sin undersökning och tills de säger att vi kan öppna, säger Louise Stephan på söndagsförmiddagen.
Efter lunch var butiken öppen igen. Louise Stephan berättar att man generellt sett försöker öppna så snart som möjligt efter en sån här händelse, men att de drabbade i personalen inte behöver återgå i tjänst direkt.
– De som varit med om det här får naturligtvis stöd. De får själva avgöra om de vill jobba. Det viktigaste är att de mår så bra som möjligt, säger Louise Stephan.
De flesta butiker har vakter vid stängning, bland annat på grund av risken för rån. Finns det någon diskussion om att ha vakter även vid öppning?
– Det är för tidigt att säga. Nu får vi vänta in vad polisen säger och så får vår säkerhetsavdelning ta beslut om hur vi ska göra, säger Louise Stephan.