Det var när Ulrika gjorde ett besök på stan nyligen som biljettautomaten strulade.
Hon parkerade bilen på Lyckans parkering och betalade för tre timmar, men automaten slukade hennes biljett.
Hon såg ändå att pengar hade dragits från hennes konto och gjorde en felanmälan.
Istället för att betala ytterligare en gång via sms skrev hon en lapp där hon förklarade vad som hade hänt och satte på sin bilruta – men det hjälpte inte. Hon fick en p-bot ändå. Något som givetvis gjorde henne irriterad.
Nu har det ansvariga parkeringsbolaget, Apcoa Parking, hört av sig med en replik:
”I sällsynta fall kan automaterna bete sig på det vis som Ulrika beskriver, teknik kan strula. Under den aktuella dagen har det inkommit en felanmälan på den automat som avses. Jag kan förstå Ulrika, som parkerande kund är man sannolikt inte så intresserad av att betala dubbelt upp för en parkeringsavgift man redan har betalt. Jag hade inte gjort det. Vi kommer att kontakta Ulrika för att få betalningen i automaten verifierad och ser det korrekt ut så kommer vi självklart att skriva av ärendet”, skriver Fredrik Westergård, operativ chef Apcoa Parkering
De kommer även att se över sina rutiner och förtydliga sina rutiner med samarbetspartnern Hojab.
”Hela ärendet hade sannolikt kunna lösts på ett mycket tidigare stadium”, skriver Westergård.