Efter att Folkbladet hade publicerat artikeln om Ulrika Blombäck hörde det ansvariga parkeringsbolaget Apcoa Parking av sig med en replik där de bad om ursäkt och förklarade att de skulle se över ärendet.
"Jag kan förstå Ulrika, som parkerande kund är man sannolikt inte så intresserad av att betala dubbelt upp för en parkeringsavgift man redan har betalt. Jag hade inte gjort det. Vi kommer att kontakta Ulrika för att få betalningen i automaten verifierad och ser det korrekt ut så kommer vi självklart att skriva av ärendet", skrev Fredrik Westergård, operativ chef Apcoa Parkering i en kommentar.
Nu har p-bolaget tittat närmare på ärendet – och gett kunden rätt.
"Ärendet är nu avskrivet från parkeringsbolaget. De såg att jag betalat och felanmält vid rätt tidpunkt", berättar en lättad Ulrika i ett meddelande.
Det var när Ulrika parkerade på Lyckans parkering i centrum som hon fick en p-bot, trots att hon hade betalat för en biljett. Automaten var trasig och någon biljett kom inte ut. Trots att Ulrika felanmälde ärendet och satte en lapp på sin ruta där hon förklarade läget, fick hon böter.