Det var när Ulrika och hennes mamma skulle göra ett besök på stan häromdagen som det blev strul med parkeringen.
Ulrika ställde bilen på Lyckans parkering och betalade för tre timmar.
Biljetten skrevs ut som vanligt, men innan hon hann sträcka dit handen och ta den så sögs den in i automaten igen och gick inte att få ut.
– Men det hade ändå dragits 48 kronor från mitt konto. Det kollade vi upp, säger Ulrika som sedan gjorde en felanmälan enligt anvisningarna på automaten.
– Då fick jag ett automatsvar att jag skulle betala via sms, men jag hade redan betalat 48 kronor så jag tänkte att jag betalar ju inte det igen. Då skrev jag en lapp som jag satte dit vid i rutan, där jag klart och tydligt förklarade vad som hade hänt och att automaten var trasig.
Mer när hon kom tillbaka till bilen sen igen satt det ändå en p-bot vid rutan.
– Då blev jag irriterad för jag hade ju gjort rätt. Jag hade betalat och jag kan inte rå för att de inte sköter sina apparater, att jag inte får ut mitt kvitto.
Ulrika ringde då in till det ansvariga bolaget men svaret hon fick var att hon hade agerat fel.
– De menade att jag skulle ha betalat in ytterligare 48 kronor via sms och sedan bestridit det hela i efterhand. Då tänkte jag bara: men snälla nån.
Ulrika har nu överklagat det hela till Hojab Parkeringsservice. Hon skickade med bilder att hon hade betalat, att pengarna var dragna från hennes konto, att hon hade satt en lapp vid framrutan och förklarade precis hur allt gått till. Ändå fick hon ett negativt svar.
– De vidhåller att jag ska betala för att de inte kunde se någon felanmälan skrev de, men i dag skickade jag min felanmälan till dem så vi får väl se. Jag har inte fått något nytt svar än. Jag tycker bara att det är så sniket att de ska dra in pengar på det viset för att de har den makten och en del folk kanske inte orkar bry sig. Jag kan betala de där 400 kronorna i böter om det är så men jag tycker inte jag ska behöva betala det för jag har gjort rätt för mig. Jag retar ihjäl mig på det där, säger Ulrika Blombäck.