Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Så gick det i kollektivtrafiken 2019

Under 2019 var Östgötatrafikens försäljning av allt från enkelbiljetter till årsbiljetter högre än någonsin tidigare.

Östgötatrafiken summerar året 2019.

Östgötatrafiken summerar året 2019.

Foto: Östgötatrafiken

Östergötland2020-02-25 15:26

I den allmänna kollektivtrafiken ligger Nöjd kundindex fortsatt på 70, vilket placerar Östgötatrafiken på plats 3 av 20 deltagande län. 

Kundernas betyg på hur enkelt det är att köpa biljett har förbättrats från 71 till 72. Betyget på den senaste resan har fortsatt uppåt från 83 till 85. 

I den särskilda kollektivtrafiken, färdtjänst och sjukresor, har nöjdheten sjunkit från 93 till 91, mycket beroende på uppstartsproblem med nya avtal under hösten.

– Kollektivtrafiken i Östergötland står sig väl i nationella jämförelser. Den utveckling vi nu gör, med bland annat nytt biljettsystem, är viktig för att möta kundernas förväntningar även i framtiden, säger vd Sofia Malander.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!