Efter drygt en vecka upptäckte mannen ett fel på bilen som han köpt på en bilfirma i Norrköping. Efter kontakt med firman lämnade han in bilen till en verkstad som bytte lägesgivare och efter det var problemet löst. Mannen menade att felet måste varit ursprungligt och han ville därför ha ersättning av bilfirman för det reparationen kostade: drygt 3 400 kronor. Men bilfirman motsatte sig kravet, bland annat med motiveringen att han valt att laga bilen innan de hunnit se över ärendet. Mannen gick vidare och anmälde det hela till Allmänna reklamationsnämnden, ARN som ger honom rätt. ARN rekommenderar nu att bilfirman ska ersätta köparen med hela beloppet för reparationen.
Får ersättning för fel på nyinköpt bil
Kort efter att köparen tagit hem sin nya bil upptäckte han att det var fel på den. Nu ger ARN honom rätt till ersättning.
Efter bara en vecka upptäckte mannen ett fel på bilen han köpt.
Foto: Vilhelm Stokstad/TT
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!