Vinstlott för Åke Bjerselius
Leif "Loket" tar över Bingolotto igen! Det blev klart igår och det är ett besked som välkomnas av många idrottsledare: - En perfekt återställare! jublar Åke Bjerselius från Örnens bowlingklubb, som tror att "Loket" är mannen att återställa BingoLottos just nu skamfilade rykte. Nu tror jag programmet går mot en ny vår igen!
Åke Bjerselius i Örnens bowlingklubb sedan det blivit klart att Leif "Loket" Olsson tar över Bingolotto.
Foto:
- På "Lokets" tidigare tid fick idrottsrörelsen in 24 miljoner kronor i veckan, men just nu är vi nere på halva summan, 12 miljoner, så det har varit ett ras utan like och det är klart att det märks ute i idrottsklubbarna, fastslår Åke Bjerselius.
Fel artister
- Nu tror jag inte hela förlusten är Kronérs fel, utan något som bidragit är också det faktum att man gjort om Bingolotto till ett popprogram med unga och i det här programmet fel sorts artister.
- De flesta som ser Bingolotto är 50 och 60+, det vet alla, och de vill ha artister och underhållning som passar dem och inte vänder sig till ungdomar. För hur många ungdomar ser egentligen på Bingolotto? Inte många eftersom ungdomen har annat för sig på kvällarna än att se på Bingolotto...menar Åke Bjerselius.
En av lottsäljarna i Hageby centrum menar att det är bra att Lasse Kronér byts ut, men att förändringen kommer försent och att nedgången av Bingolotto gått för långt?
- Jag håller med om att det tagit alldeles för lång tid för programcheferna att byta ut programledaren, men jag tror inte det behöver vara kört för Bingolotto, utan nu blir det ny energi och nya tag och så får vi se hur långt Loket kan hjälpa till att lyfta upp programmet igen mot gamla höjder.
Nu blir det så att Lasse Kronér håller i ytterligare två program innan det är dags för Lokets återkomst söndagen den 18 april.
Stor utmaning
- Det ska bli oerhört roligt att få vara med och göra Bingolotto igen, efter fem års bortovaro, säger Loket Olsson själv.
- Men det är allvarligt att lottförsäljningen minskat så mycket att många föreningar fått försämrad ekonomi och här ligger den stora utmaningen, menar Loket Olsson. Lyckas vi få fler att köpa lotter, lockar vi också fler tittare till vårt TV-program och här hänger det också mycket på att de 11.000 föreningarna klarar att öka försäljningen av lotter igen.
Enligt programledningen kommer snart ytterligare satsningar och förändringar att ske med Bingolotto.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!