Ving: De får skylla sig själva
Sargon Chabo och Belinda Tekmen får skylla sig själva, menar Ving. Researrangören hävdar att de inte har något ansvar för det missade flyget. Det är först när Folkbladet undersöker saken som resebolaget ändrar sig.
Enligt Ving är alltså Sargon Chabo och Belinda Tekmen själva skyldiga att kontakta resebolaget för att bekräfta hemresetiden.- De här resenärerna hade bokat enbart flyg med oss och är då, enligt resevillkoren, skyldiga att kontakta oss 24 timmar innan avresan för att bekräfta hemresetiden, säger Magdalena Öhrn. På Norrköpingsmakarnas flygbiljett står det dock att resenären endast är skyldig att kontakta researrangören 24 timmar innan avresan om man inte har en fungerande mobiltelefon. Men det hade ju Norrköpingsparet. När Folkbladet påtalar det för Ving blir researrangören lite tveksam.- Nu är grejen om vi har skickat något sms eller inte, säger Magdalena Öhrn.Det gick inte att kolla upp på onsdagskvällen då de ansvariga i Thailand redan gått och lagt sig.- Är det så att vi brustit i informationen ska vi självklart ersätta dem för de merkostnader de haft, säger Magdalena Öhrn.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!