Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Ving: De får skylla sig själva

Sargon Chabo och Belinda Tekmen får skylla sig själva, menar Ving. Researrangören hävdar att de inte har något ansvar för det missade flyget. Det är först när Folkbladet undersöker saken som resebolaget ändrar sig.

NORRKÖPING2009-01-29 03:00
Ingen på Ving vet på onsdagen om Norrköpingsborna fått sms om att flyget skulle gå två timmar före utsatt tid.- Vi visste inte vilket hotell de bodde på. Övriga gäster har fått info via sms, säger Vings informationschef Magdalena Öhrn.Själva skyldiga
Enligt Ving är alltså Sargon Chabo och Belinda Tekmen själva skyldiga att kontakta resebolaget för att bekräfta hemresetiden.- De här resenärerna hade bokat enbart flyg med oss och är då, enligt resevillkoren, skyldiga att kontakta oss 24 timmar innan avresan för att bekräfta hemresetiden, säger Magdalena Öhrn. På Norrköpingsmakarnas flygbiljett står det dock att resenären endast är skyldig att kontakta researrangören 24 timmar innan avresan om man inte har en fungerande mobiltelefon. Men det hade ju Norrköpingsparet. När Folkbladet påtalar det för Ving blir researrangören lite tveksam.- Nu är grejen om vi har skickat något sms eller inte, säger Magdalena Öhrn.Det gick inte att kolla upp på onsdagskvällen då de ansvariga i Thailand redan gått och lagt sig.- Är det så att vi brustit i informationen ska vi självklart ersätta dem för de merkostnader de haft, säger Magdalena Öhrn.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om