Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Större chans för Ostlänken

NORRKÖPING
Banverkets tummen ner för Norrbotniabanan på måndagen ökar chanserna för Ostlänken.
Detta eftersom en tänkbar konkurrent nu tycks vara slagen ur brädet.

Norrköping2003-03-11 00:00
Detta sedan Banverket konstaterat att Norrbotniabanan (en förlängning av Botniabanan, vilken ju redan är under byggande) kommer att kosta betydligt mer än vad förespråkarna tänkt sig.
I Banverkets planer för 2004-2015 - som regeringen kommer att slutligt fastställa till hösten - finns som bekant Ostlänken, i varje fall till en del, med. Medan Norrbotniabanan, med kustnära järnväg Umeå-Haparanda, å sin sida finns med som en "vision".
- Norrbotniabanan skulle ju kunna bli en stark konkurrent, som kunde kullkasta gjorda prioriteringar, säger Anders Lundberg, VD för Nyköping-Östgötalänken AB.
- Men så verkar ju nu inte bli fallet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om