Kvartersbutiken uppmärksammades på kooperativets egen gala härom veckan då den 29-årige butikschefen fick kliva upp på scenen för att ta emot diplom och applåder.
Det var ett stolt ögonblick. Utmärkelsen är stor – både för Haidar och den välsynkade personalstyrkan i mataffären som vuxit i popularitet.
– Jag ser det som en bekräftelse på att tiden och energin vi lagt ned på det här var värt mödan. Det är ju vi, som ett team, som fått priset, tycker Haidar.
Ändå är det hans namn som står i stora bokstäver på diplomet som numer har sin givna plats på kontoret en trappa ned.
Det går bra för den tidigare Ica- och Netto-butiken på Bråddgatan. Många av kunderna är stammisar och bor i de närliggande kvarteren. Haidar uppskattar att han känner igen ungefär åtta av tio som kommer in. Med begränsade parkeringsalternativ för kunderna får man göra det bästa av situationen och konkurrensen från närliggande Hemköp och Ica Strömmen ser han som stimulerande.
Alla besökare är inte ens där för att i första hand handla varor.
– Det är många pensionärer som bara vill komma in och prata och det känns också jätteviktigt för oss, poängterar han.
Själv älskar han att röra sig i butiken och snacka med kunderna.
Haidar talar om ett personligt driv som tagit honom från Stora Coop på Risängen till bc-jobbet på Bråddgatan.
– Jag gillar kundkontakten, servicen och försäljningen. Det är saker jag brinner jag för och jag vill alltid ge hundra procent.
Han hyllar sina tidigare chefer och gillar Coops inställning att personal med ambitioner kan göra en resa inom företaget.
– Just nu har jag inga andra planer än att göra det här, jag trivs jättebra med det vi gör. För mig är det viktigt att vilja gå till jobbet. Att vakna upp med känslan att "nu kör vi". Det är mer än bara ett jobb.
Ali Karim är försäljningsledare och var med redan på Netto-tiden (Coop köpte upp kedjan 2019). Ali talar om en rejäl utveckling både på det personliga planet som för butiken i stort.
– Det är väldigt mycket som har förändrats sedan Haidar kom hit. Utbudet har blivit större och kunderna är nöjdare. Vi har gått från ett till tio. Han är pedagogisk men man känner ändå att Haidar är en av oss.
Slutar Haidar Ibrahim:
– Det handlar självklart om att vi ska ha kul på jobbet, trivas med varandra och det vi gör. Då blir det mycket lättare att leverera.