Som vi tidigare berättat är Foodora Market en butik som erbjuder hemkörning av livsmedel. Satsningen är en del av vad företaget, som i vanliga fall erbjuder hemleverans av restaurangmat, kallar för sin "q-handelsatsning".
– Vi kallar det för "quick-handeln". Det handlar om hemleveranser av så mycket mer än restaurangmat, säger Sofia Gunnemo som är företagets q-handelschef.
– Utöver Foodora Market som är våra egna butiker så samarbetar vi även med andra lokala butiker.
Alla köp görs i appen och man får välja på att få varorna hem till dörren eller om man vill hämta på plats.
– Det finns allt från barnmat och blöjor till godis, mjölk och kyckling. Så oavsett om du saknar mat för frukosten eller om du lagar middag och inser att du saknar tomatsås till pastan så kan du gå in i appen och beställa så har du det hemma på mindre än 30 minuter.
Sedan tidigare har företaget etablerat konceptet i Stockholm, Linköping och Malmö. Satsningen på Norrköping kommer från att man har många aktiva användare här, säger Sofia Gunnemo.
– Det var inte länge sen vi öppnade i Linköping och den butiken går fantastiskt bra så vi ser att man överallt efterfrågar smidigheten, inte bara i de största städerna.
Vid klockan två var det dags för premiär för den digitala butiken i Norrköping.
Det efterlängtade startskottet sändes live på Foodoras sociala medier.
Totalt har företaget anställt knappt 20 personer till butiken, de flesta med uppgiften att packa varorna åt kunden, så kallade "pickers". Det jublades bland de nya kollegorna och plockades febrilt när de första ordrarna rullade in. Åtta sådana på en kvart.
Butiken kan i princip beskrivas som ett lager, med skillnaden att varorna står redo att plockas ur kartongerna.
Det har ännu inte kommit upp färg på väggarna och det är lite rörigt med ovan personal. Men det ska det bli skillnad på, berättade företagets vd Hans Skruvfors som var på plats för premiären.
– Planerna på att öppna en butik i Norrköping har varit i startgropen sedan sex veckor tillbaka. I veckan ska vi även öppna en butik i Göteborg och nästa vecka blir det Uppsala så det går fort framåt.
Hur ser ni på konkurrensen i stan?
– Ärligt talat så ser vi ingen större konkurrens i stan när det kommer till den här satsningen. Vi ser det här mer som ett komplement till den lokala handeln.