Kenneth Eriksson, på polisens bedrägerirotel, känner inte till företaget som Janne Andersson har råkat ut för. Men tillvägagångssättet är inte nytt.
- Det är så där bedragarna gör nu, säger han och berättar att företagen hela tiden byter namn.
Förr valde bedragarna främst att skicka ut bluffakturor i hopp om att kunderna skulle betala. Nu handlar det även om telefonförsäljning där man försöker vilseleda personerna via telefon.
Rådet är att alltid bestrida.
- Är det ett blufföretag så lägger de av, de har inga pengar att driva ärenden vidare till Kronofogden, säger Kenneth Eriksson.
Kommer det en räkning så kan det vara så att du har gjort bort dig på något sätt som gör att du inte kan ta dig ur.
- Har du sagt ja på någon fråga så kan det vara kört! Så säg därför aldrig ja, säger Kenneth Eriksson.
Det råder även Bertil Eriksson, chef för stöld- och bedrägeriroteln i Norrköping.
- Även om du säger nej så kan du ha sagt ja någon gång och det kan de klippa ihop, säger Bertil Eriksson.
Eriksson framhåller att det nästan uteslutande är små till medelstora som drabbas av bluffaktura-företag.
- Det är lättare att få företag att betala. De vill inte riskera att få Kronofogden efter sig, säger Bertil Eriksson.