Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Östgötatrafiken ersätter kundtjänst med mobila team

Snart stänger Östgötatrafikens kundtjänst vid resecentrum. I stället satsar bolaget på mobila kundteam.

Östgötatrafikens kundcenter stängs tillfälligt och ersätts av mobila kundteam.

Östgötatrafikens kundcenter stängs tillfälligt och ersätts av mobila kundteam.

Foto: Axel Johansson

Norrköping2021-09-16 15:26

Folkbladet har tidigare skrivit om Östgötatrafikens planer på att stänga sina kundtjänster i bland annat Norrköping och i Linköping.

Med start den 1 oktober och året ut ersätter man kontoren med mobila enheter för att vägleda resenärerna. Under pandemin har man lanserat ett nytt biljett- och betalsystem och det är av den anledningen man tar till ett nytt grepp för att möta sina kunder.

– Vi har många kunder som hittat rätt i vår trafik och vårt nya biljettsystem även under pandemin, men vi måste fortsätta öka det hållbara resandet i länet och få fler att upptäcka fördelarna med kollektivtrafiken säger Sofia Malander, VD på Östgötatrafiken.

Satsningen sägs vara tillfällig och gäller året ut.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!