En festivalbesökare från Stockholm kräver drygt 1 500 kronor i ersättning från Bråvallas arrangörer på grunden att tjänsten hon köpt var felaktig. I kravet till Allmänna reklamationsnämnden ingår kostnaden för uppgraderingen till premiumbiljett och kompensation för en delvis missad konsert, tekniskt strul med betalningssystemet under första festivaldagen samt bristen på laddningsstationer som sades ingå i premiumbiljetten.
Samtliga besökare som drabbats av problemen med betalningssystemet fick en ny inträdesbiljett till dagen därpå, en ersättning anmälaren menar var poänglös för hennes del eftersom hon redan hade betalat inträde för alla dagar. Därför kräver hon att få summan som motsvarar biljettpriset i ersättning.
Arrangören motsätter sig delvis kraven, men erbjuder anmälaren två fribiljetter till valfri konsert i Stockholm som kompensation. ARN säger i sitt beslut att andra festivalbesökares kompensation inte ger anmälaren samma rätt och gör bedömningen att hon är berättigad en ersättning på strax över 300 kronor, om hon inte väljer att acceptera erbjudandet om gratisbiljetter.