Marknadsplatsen Frankfurt
Frankfurt-salongen är nämligen världens största bilutställning som det bara inte finns en chans att hinna med på de två dagar media har tillgång till lokaliteterna.
<b>36 fotbollsplaner</b>
215 000 kvadratmeter ska man hinna traska runt. Det motsvarar ungefär 36 fullstora fotbollsplaner. I Frankfurt är alltihop fördelat på 11-12 jättelika utställningshallar. Förmodligen har det blivit ett par till sen sist, för utställningsområdet växer från år till år.
IAA, internationale automobil-ausstellung, som är det officiella namnet, jubilerar i år. Det är 60:e gången.
Och att det är en viktig salong att visa upp sig på bekräftas av att nästan 1 000 utställare från 42 länder dragit in i Frankfurt och att de har med sig minst 125 världspremiärer.
<b>Inte en enda premiär</b>
Som en jämförelse kan ju nämnas att bilsalongen i Stockholm i våras inte hade en enda världspremiär.
De flesta nyheterna har med tillverkarnas goda minne läckt ut i förväg och du har som läsare nu i ett par veckors tid kunnat se bilder på nya bilmodeller som ska avtäckas i Frankfurt.
Genom att "läcka" nyheterna till oss journalister så försäkrar man sig om att inte bli bortglömd i den jättelika våg av nyheter som kommer att skölja över media under de två pressdagarna.
Mercedes står för salongens starkast lysande stjärna, i form av nya Mercedes SLR McLaren, närmast utmanad av BMW:s nya 6-serie.
Bland de mera folkliga nyheterna är förstås nya VW Golf, nya Opel Astra och nya Ford Focus självklara publikmagneter. Och så en svensk - helt nya Volvo S40.
Nästa vecka bjuder vi på ett bildcollage från IAA. Förhoppningsvis med några överraskningar, som inte läckt ut i förväg.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!