Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Läckande diskmaskin stängde Malin Baryards restaurang

En läckande diskmaskin stoppar restaurang Bomullsfabrikens jul- och nyårssatsning på Bråddgatan.

- Golven måste brytas upp och läggas om, efter vattenläckan, konstaterar restaurang Bomullsfabrikens Jörgen Lindström som här står mitt i röran i matsalen.                                                              Foto: Niclas Sandberg

- Golven måste brytas upp och läggas om, efter vattenläckan, konstaterar restaurang Bomullsfabrikens Jörgen Lindström som här står mitt i röran i matsalen. Foto: Niclas Sandberg

Foto:

NORRKÖPING2005-12-23 06:00
- Den här stängningen är riktigt, riktigt illa för oss, eftersom jul- och nyårshelgen är restaurangens stora högsäsong, säger Jörgen Lindström, en av de fyra delägarna där, även TV-kändisen Henrik Johnsson och hästhoppningsstjärnan Malin Baryard ingår.
Men hur kunde det gå så här illa på grund av en läckande diskmaskin?
- Det beror framförallt på att diskmaskinen stod i en lägenhet två våningar upp i huset, säger Jörgen Lindström. Hyresgästerna skulle byta diskmaskin och för att vara snälla, drog de fram den gamla diskmaskinen och förberedde därmed installationen av den nya maskinen för de som skulle leverera den.
- Men av någon anledning sprang de bortkopplade vattenslangarna från diskmaskinen läck. Så vattnet började läcka ut i lägenheten och riktigt forsa fram under cirka 20 minuter.

Väggar och golv
- Först rann vattnet ner i lägenheten en våning under och fortsatte sedan även ner till vår restaurang. Och även om jag är mycket, mycket ledsen för att vår verksamhet stoppats, så lider jag också med hyresgästerna som orsakade det hela.
Vad händer närmast för er del?
- Nu tvingas vi bryta upp golv och väggar och byta ut allting i bland annat större delen av matsalsdelen och bakre delen av restaurangen, säger Jörgen Lindström. Så det fanns alltså ingen som helst chans för oss att ens delvis försöka hålla öppet under jul och nyår.
- Helger som normalt lockar många gäster, både Norrköpingsbor och många hemvändare som kommer till Norrköping och hälsar på släkt och vänner och passar på att gå ut och äta.
Har ni fått tag i alla inbokade gäster?
- Ja, via telefonsamtal tror jag vi lyckats få tag i alla inbokade gäster och dessutom har vi annonserat i tidningar, informerar på vår hemsida och naturligtvis satt upp en informationslapp på entrédörren. Så det är verkligen mycket pyssel, när man drabbas av en sån här sak...
Vad händer med personalen?
- Vi har en avbrottsförsäkring och vårt försäkringsbolag har hittills visat sig väldigt tillmötesgående, så vi hoppas kunna klara av den här persen med ekonomin i behåll.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om