Samtliga branscher i kvarteret, restaurang, färskvaror, inredning och mode har visat på en ökad försäljning. Restaurang och caféerna står för de största ökningarna.
- Vi har arrangerat tjugofyra konserter över sommaren. Det drar människor till kvarteret, som gör att de upptäcker det och kommer tillbaka, säger Thomas Walden, marknadschef för Ståhls fastigheter som äger Knäppingsborg.
Sociala medier
För att locka fler i sommar har de i sommar arbetat intensivt med sociala medier.
Han tror att den speciella miljön har börjat etablera sig och att turister och personer från grannkommunerna har börjat hitta dit.
- Det är ett trevligt och bra kvarter att vistas i. Det är grunden. Nummer två är att det är unika och bra butiker.
Nysatsningar
Att det var rådande lågkonjunktur vid satsningens början för fyra år sedan, och turer kring parkeringar och nysatsningar på handelscentrum runtom stadskärnan har inte gjort det lätt för Knäppingsborgshandlarna. Men Thomas Walden tycker att området klarat sig bra.
- Knäppingsborg är såpass unikt, människor söker sig hit ändå på grund av att miljön är unik.