Beläggningen har varit dålig, bara kring 30 procent. Mer än två tredjedelar av flygstolarna har stått tomma.
Något beslut om nedläggning har inte fattats, det är - enligt Liddle - en översyn som NexJet nu gör. Men självfallet är det ett dåligt tecken, att resenärer inte kan boka längre än till den 28 januari.
Sedan september har FlexJet flugit tre turer i vardera riktningen vardagar. Det har handlat om små passagerarplan - Saab 340 med bara 33 platser.
Eftersom NextJet svarar för Köpenhamnsturerna även från Linköping har företaget konkurrerat med sig självt. Brian Liddle vill dock inte uttala någon åsikt om huruvida det är för mycket med två så närbelägna flygplatser.
- Det är ju en politisk fråga, säger han.
Varför prioriterar ni nu Linköping?
- Vi har funnits längre där och är mer etablerade. Beläggningen i Norrköping har bara varit 30 procent men måste vara minst 60.
Men det finns, säger Brian Liddle också, skäl till självkritik. I Norrköping har det inte alltid fungerat med turerna, något som inte minst berott på växtverk.
- Vi växte väldigt snabbt, när vi på en gång tog över många destinationer från Skyways. Nu håller vi på och utvärderar var felen ligger. Marknaden har också vikit något.
Köra med förlust- Historiskt sett har det ju funnits en marknad i Norrköping, Men vi kan inte köra en linje med förlust hur länge som helst. Och det handlar också om, hur mycket man kan lägga ner på att marknadsföra, säger Brian Liddle.
Det är bara i begränsad omfattning, som resenärerna återvänt till Norrköping Airport. Där ju dessutom två operatörer efter varandra - först Cimber. sedan Skyways - på kort tid gått i konkurs. Därför har NextJet nu dragit i bromsen i tid.
Med flighter från båda flygplatserna har företaget haft bästa tänkbara förutsättningar att samordna, något som man också gjort. Men i Norrköping har underlaget således inte räckt till.
Inte ställt uppHär handlar det om affärsflyg, privata resor kan inte bli mer än komplement. Det är också just för näringslivets skull, som kommunen stödjer flygplatsen med bortåt 30 miljoner om året. Men företagen har alltså inte ställt upp tillräckligt.
Klagomål över höga biljettpriser tar Brian Liddle dock lätt på.
- Vi är en infrastrukturlösning som ska serva affärslivet, det är där prisbilden ska fungera. Folk kan förstås jämföra med en enkelresa till Barcelona med Ryan Air. Men där rör det sig om helt väsenskilda saker, säger Brian Liddle.
Han utlovar besked om Köpenhamnsflighten inom den närmaste veckan.
- Och om vi ska kunna fortsätta, då måste vi hitta en plan som fungerar långsiktigt.