Folkbladets nyhet igår om att bygga loger i ishallen spär på de varma luftströmmar som just nu sköljer över ishockeyföreningen.
Jensen känner medvinden.
– För vår del öppnas nya möjligheter, nya intäkter. I "pipelinen" ligger även en ny mediakub och den skulle definitivt höja upplevelsen för åskådaren eftersom man kan visa repriser och annat på den. Samt visa reklam från våra sponsorer, givetvis.
Exakt placering eller hur många loger som ska uppföras är inte klart.
Klart till nästa säsongEnligt Magnus Nilsson som är vd på kommunägda Samhälls & Eventfastigheter ska man så snart som möjligt sätta igång med planeringen.
– Fast vi börjar naturligtvis inte förrän den här säsongen är över. I samma veva kommer vi också att renovera återstående två av totalt fyra offentliga toaletter i ishallen.
Beslutet togs i måndags kväll.
Mycket talar för att det blir fem loger på kortsidan mot restaurangdelen i hallen samt ett serveringsdäck i anslutning till dessa.
– Det finns många fördelar med att ha dem där även om vi från början skissade på ena långsidan. Det som är bra med Himmelstalundshallen är att man ser bra från alla platser, säger Fredrik Jensen.
Han tolkar kommunens besked som en förtroendefråga.
– Jag vill gärna tro att de ser vilket arbete vi gör för att komma tillrätta med ekonomin. Vi har en 15-årig avbetalningsplan till Norrköpings kommun och den följer vi. Men vi har ju också mer akuta räkningar.
Bland dessa finns skatteskulder samt fordringar från leverantörer.
Det handlar om 1,5-2 miljoner kronor som ska betalas inom ett halvår.
Det låter mycket?
– För ett år sedan var läget mycket allvarligare och de närmaste månaderna har vi möjligheter att dra in pengar. Skulle vi gå till kvalserien kan vi tjäna en halv miljon, vet Jensen.
Vita Hästen har dessutom skulder till styrelsemedlemmar i egna föreningen.
– Och de ska vi självklart betala tillbaka även om vi kanske inte kan göra det redan i morgon.
Magnus Nilsson ser upprustningen av Himmelstalundshallen som en vinst inte bara för Vita Hästen.
– Logerna kan ju komma att användas också i andra sammanhang, poängterar han.
Frågan om att sälja arenanamnet till en sponsor är däremot inte särskilt het.
– Just nu finns inga såna tankar, slutar Magnus Nilsson.