Det är ett digert cv som Jenny kan visa upp, där tjänster inom fastighetsbranschen, bankvärlden men framför allt it-branchen har avlöst varandra. Sen 2014 driver hon och hennes man Jan e-handelsbolaget Etendo.
– Sju år är nog rekord! Det är så kul att driva eget så det finns ingen anledning att byta nu, säger hon.
Jennys energi smittar av sig när hon med stor entusiasm berättar om sitt företagande och liv. Vissa kanske minns Jenny som "kärlekscoach", något som kom med rollen kommunikationschef på E-kontakt. Året var 2006 och E-kontakt var då en av Nordens största dejtingsajter.
– Jag gillar snabba it-företag, och det var definitivt ett snabbväxande sådant. Vi gick ut internationellt i flera länder och det var kul att få vara med på den resan, säger Jenny.
Hon blev snabbt företagets ansikte utåt och syntes mycket i media. Trots att hon själv var gift fick hon bli något av en dejtingexpert.
– Vi hade en stor kundservice så jag kunde se där vilka frågor som dök upp. Och så gjorde vi många omvärldsanalyser.
Har du något särskilt uppdrag från den tiden du minns?
– Ja, dels var ju prinsen singel då, så en gång fick jag frågan om att ge honom dejtingtips i tidningen. Sen var det Expressens söndagsbilaga där jag fick coacha en kille som skulle dejta fem olika tjejer. Det blev stort minns jag.
Jenny avancerade snart till biträdande vd i företaget men efter fem år var det dags att gå vidare.
– Jag var föräldraledig med mitt tredje barn och i samma veva såldes företaget till Match.com. Så det blev en naturlig övergång. Jag blev tillfrågad om att bli vd för ett nytt bolag, Solid Publication, som var en av Sveriges första reklambyråer inom sociala medier.
Efter det blev hon headhuntad till webbyrån Bishop Media, där hennes nuvarande man var delägare.
– Företaget fick mer och mer frågor om e-handel och till slut bestämde vi oss för att satsa på det i stället och starta eget.
Frågan om hur det är att driva företag med sin man är hon beredd på och hon är snabb med att säga att fördelarna är fler än nackdelarna.
– Vi kompletterar varandra bra. Jag sköter ekonomi och affärsutveckling och har är kunnig på den tekniska biten och att nosa upp nya trender. Det är viktigt att vi är professionella när vi är på jobbet, och hemma försöker vi att inte jobba. Vi har korta beslutsvägar och har stor förståelse om den ena behöver jobba hemifrån ibland.
Idag sitter hon och fem anställda i nybyggda Kopparhusen och tio anställda sitter i Kharkiv i Ukraina. Skälet till det är att det är svårt att hitta kompetent personal i Sverige. Kharkiv är den näst största staden i Ukraina, har flera tekniska universitet, och därmed många utbildade inom programmering.
– Sverige står verkligen inför en utmaning. Hade vi inte kollat internationellt hade vi inte kunnat växa så här, säger Jenny.
Företaget ökar stadigt i omsättning och har blivit utnämnt till Gasell av Dagens industri två år i rad och till Superföretag av Veckans affärer. Målet är att bli marknadsledande inom den e-handelsplattform de jobbar med.
Som entreprenör, vd och styrelseordförande i det egna bolaget har Jenny fullt upp. Men hon har varit med på 100-listan sen 2017 och en dröm är att en dag bli styrelseproffs.
– Jag har inte stängt dörren än, säger hon.