"Inte bra för servicen på flygplatsen"
NORRKÖPINGGabi Hakim talade i gårdagens Folkbladet om sitt missnöje med Skyways. Restaurangägaren på Kungsängen har redan tvingat varsla två anställda om uppsägning efter att Skyways vänt sig till en annan cateringfirma.
Flygplatschefen är väldigt fåordig när ämnet kommer på tal.
- Jag vill inte uttala mig men det hela är beklagligt, säger Samuelsson.
Kan ni beordra restaurangägaren att hålla öppet?
- Vi är i färd med att skriva nya avtal. Det nuvarande skrevs i början av 90-talet med den tidigare ägaren. Det gällande kontraktet säger att restaurangen ska betjäna flygplatsens trafikanter, personal och allmänhet efter öppettider som jag och restaurangägaren kommit överens om. Rimlig hänsyn ska tas till passagerarnas, personalens och ägaren till restaurangens ekonomiska intresse, förklarar Lars Samuelsson.
Folkbladet har sökt Skyways marknadschef, Sören Roos, för en kommentar utan att lyckas.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!