Det som man fälldes för var en annons med en bild och text, där man kan se en kvinnas bakdel, tillsammans med text om en så kallad grabbkväll på restaurangen.
Sammanlagt kom det in elva anmälningar mot annonsen, där anmälarna menade att den var könsdiskriminerande. Reklamombudsmannen har nu efter en granskning funnit, att framställningen av kvinnans bakdel inte har någon direkt koppling till arrangemanget, det vill säga grabbkvällen.
Ägaren av Hugo, Nedim Ergül, har inte gjort något yttrande till Reklamombudsmannen, men säger till Radio Östergötland att han inte tycker att man gjort något direkt fel i sin reklam om grabbkvällen.
– Den här annonsen såg vi mest som en kul grej, säger han. Men givetvis tar vi till oss fällningen av Reklamombudsmannen och kommer att tänka oss för hur vi marknadsför våra arrangemang i framtiden.
– Det är dock lite konstigt, tillägger han, att vi inte fått en enda anmälning när vi haft tjejkvällar och liknande teman i våra annonser. Men då med killbilder...