Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Hårda bud

NORRKÖPING
Igår hängde spårvagnsspåren i luften - bokstavligt talat. Närmare bestämt i korsningen Nygatan - Olai kyrkogata.
- Vi byter avlopps- och vattenledningar fyra meter ner i backen och har fått 13 timmar på oss, innan spårvagnarna vill åka fram här igen, förklarar arbetsledaren Jimmy Andersson från Enista.

Igår hängde det på en skör tråd, eller rättare sagt ett spår, om spårvagnarna skulle kunna köra hem till vagnhallen eller inte på kvällen. Det gällde för Enista att både gräva upp och fylla igen den här gropen på en och samma dag i korsningen Nygatan - Olai kyrkogata.
FOTO: JANNE FORSBY

Igår hängde det på en skör tråd, eller rättare sagt ett spår, om spårvagnarna skulle kunna köra hem till vagnhallen eller inte på kvällen. Det gällde för Enista att både gräva upp och fylla igen den här gropen på en och samma dag i korsningen Nygatan - Olai kyrkogata. FOTO: JANNE FORSBY

Foto: Fotograf saknas!

Norrköping2002-11-27 00:00
Så igår kunde inga spårvagnar "smita hem" tidigare till vagnhallen från ringlinjerna, eftersom det var stopp på alla tillfartsspår, såväl via Trädgårdsgatan som Nygatan.
- Ja, under våra 13 timmar, kommer inga spårvagnar varken ut eller in till vagnhallen, utan då får de hålla sig ute på stan, fastslår Jimmy Andersson.

<B>? Varför gör ni den här grävningen just nu?</B>
- Det var dags att få en ny avloppsledning nedlagda och då passar vi samtidigt på att byta vattenledningar, när gatan ändå är uppgrävd.
Men förhoppningsvis var gropen igenlagd igen senare på tisdagskvällen och spårvagnarna kunde rulla hemåt mot vagnhallen som vanligt efter ännu en dagsinsats...
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om