Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Han blir ny vd för Öst Media

Han inledde sin journalistiska karriär på Folkbladet. Nu blir han ny vd för Öst Media. "Jag är otroligt peppad", säger Nils Olauson.

Nils Olauson efterträder Anna Lindberg som vd och publisher för Öst Media.

Nils Olauson efterträder Anna Lindberg som vd och publisher för Öst Media.

Foto: NTM

Norrköping2020-02-11 10:04

Anna Lindberg, vd och publisher för Öst Media, dotterbolag i NTM-koncernen, meddelade under tisdagen att hon slutar.

Hon ersätts av Nils Olauson – som inledde sina journalistiska bana som reporter på Folkbladet i början av 2000-talet.

– Jag började där som sommarjobbare. Sedan var jag anställd både som allmänreporter och sportredigerare, säger han.

Därefter har han hunnit med att arbeta på ett flertal olika tidningar. Han har varit anställd inom NTM-koncernen sedan 2007, och allra närmast kommer han från en position som redaktionell chef på NTM.

– Jag tycker det är otroligt tråkigt att Anna lämnar för jag tycker att hon har gjort ett jättebra jobb, men nu när hon har valt det och jag fick frågan så känner jag att det är ett alldeles för stort och viktigt uppdrag att tacka nej till, säger han.

I Öst Media ingår med varumärkena, Folkbladet, Östgöta Correspondenten, Norrköpings Tidningar,  Motala Vadstena Tidning, Västerviks-Tidningen, och Vimmerby Tidning och Olauson ser nu fram emot att fortsätta arbetet med att göra Öst Media till ett modernt och framgångsrikt mediebolag.

– Utmaningen är solklar för oss. Vi måste nå ut till yngre målgrupper. Jag är övertygad om att nyckeln för att lyckas är vass och relevant journalistik som engagerar de som bor i våra spridningsområden. Sedan måste vi fortsätta se till att vara den naturliga samarbetspartnern för våra annonskunder, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!