På företagets anställdas initiativ har man iscensatt ett projekt med rubriken ”Mer tid tillsammans”.
Det hela går till så att medarbetare planerar in digitala eller fysiska möten som genomförs medan de är ute och promenerar.
Det kan räcka med att de ringer upp till en kollega som de inte pratat med sedan pandemins utbrott.
Syftet är att få deltagarna att röra på sig samt att socialisera sig mer.
Något som är bristvaror för många i dessa tider.
– Vi var väldigt laddade inför att Musikhjälpen skulle komma till Norrköping och hade flera planer. När det inte blev av kom vi på att man skulle kunna gör såhär istället, säger Björn Persson, kommunikationchef vid E.ON i Norrköping.
Adam Öhman och Madelene Eriksson jobbar med IT respektive sälj- och service vid företaget. Under måndagen hade de ett gemensamt promenadmöte inplanerat.
– Det känns nästan som att det här blev bättre än våra tidigare planer. Nu fick vi med alla företagets 2350 medarbetare, inte bara Norrköpings 350, säger Adam Öhman.
– Jag tycker det är ett jättebra initiativ och vet att alla i min grupp huggit på det här. I varje mejl där något planeras ser man att det står: Ut istället!, säger Madelene Eriksson.
För varje promenad skänker E.ON 100 kronor till Musikhjälpen. Målet är att komma upp i totalt 5 000 möten för att då kunna skänka 500 000 kronor.