Foodora Market finns i dag i Stockholm, Linköping och i Malmö.
Konceptet är en matvaruhandel där inköpen sker digitalt.
Det är alltså inte en butik där man kan gå och strosa bland hyllorna. Företaget beskriver det som "en sorts hybridbutik mellan det fysiska och det digitala".
Beställningen görs på Foodoras hemsida och sedan får kunden välja att hämta upp matkassen på plats eller få den levererad till dörren.
Den nya butiken i Norrköping kommer att husera på Lindövägen 13 och öppnar upp för beställningar på tisdagen. I närtid öppnar företaget även upp två butiker i Uppsala och Göteborg.
– Vi accelererar och håller ett högt tempo i all vår affärsutveckling. Vi är ett bolag som har en solid infrastruktur som handelsplats och för leveranser, det gör att vi kan innovera gränslöst, sömlöst och snabbt. Vi är en utmanare och pionjär inom många områden, säger Hans Skruvfors, vd och koncernchef på Foodora.
Foodora Markets sortiment liknar de mer traditionella livsmedelsbutikernas. Allt från barnartiklar som välling och blöjor till kött, fisk och mejeriprodukter.
Företaget lovar att kunna leverera varorna inom 30 minuter.
Butikerna ska även stötta bolagets affärsben “foodora fullfilments”, som innebär lagerhållning till aktörer som vill kunna tillhandahålla snabb hemleverans genom företagets infrastruktur.