Flygplatschefen sköter själv marknadsföring
Har den viktiga marknadsföringen av Norrköpings flygplats minskats? I alla fall har marknadsansvarige Per Nede slutat och flygplatschefen Mari Torstensson tagit över hans ansvarsområde.
- Det är visserligen riktigt att vi tvingats omorganisera och minska på personalstyrkan, men samtidigt har vi fått uppbackning av Luftfartsverkets marknadsavdelning i Stockholm, där man förstärkt på personalsidan.
- Så där finns marknadsförare som stöttar oss mindre flygplatser med marknadsföring om fraktflyg och information till de flygbolag som flyger på bland annat de mindre flygplatserna. Dessutom kommer vi att hyra in marknadsföringshjälp vid vissa tillfällen i framtiden.
- Så jag ser marknadssidan mer som en förändring och inte en försämring, säger Mari Torstensson.
<B>+ Hur ser läget ut på passagerarsidan hittills under året i Norrköping?</B>
- På Köpenhamnslinjen är läget likadant som tidigare, men chartertrafiken har varit succéartad med många resenärer till Turkiet, Kreta och Mallorca.
- Och vad jag förstår kommer Bentour att fortsätta flyga på Turkiet även nästa sommarsäsong medan Fritidsresor ännu inte bokat sina resmål från Norrköping nästa säsong.
<B>+ Och chartertrafiken i vinter?</B>
- Den är förstärkt i år från Norrköping, då vi kommer att flyga på Gran Canaria och Teneriffa och detta redan från oktober för båda resmålen, jämfört med i fjol då vi började först i december med chartern till Teneriffa.
<B>+ Har du hört något mer besked om Luftfartsverkets planer på att försöka bli av med ägandet av Norrköpings flygplats?</B>
- Nej, utan det vi väntar på är vad regeringen kommer fram till i den trafikpolitiska propositionen, som dock blivit försenad och idag vet vi inte när den läggs fram.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!