Energibolaget: Beklagar om vi har varit otydliga
- Jag beklagar om vi varit otydliga. Men en kund ska inte behöva vara kund hos oss mot sin vilja så vi har sagt upp avtalet. Det meddelade igår Peter Wärme, VD för Energibolaget i Sverige AB, efter Folkbladets artikel om en kund som inte förstått att han blivit kund hos bolaget.
Måste bli tydligare
- Naturligtvis måste vi bli tydligare om det är personer som inte uppfattar att det är ett avtal som de ingår vid telefonsamtalet, förklarar Peter Wärme.
Bolaget anlitar drygt åtta telemarketingföretag som ringer runt till kunder för att informera och få kunderna att påbörja ett elavtal. Varje telefonförsäljare följer ett manus och sedan den 15:e januari bandas alla samtal.
- Vi har letat reda på den här kundens samtal och kan inte se att vi har gjort något fel. Men naturligtvis ska han inte behöva vara kund hos oss mot sin vilja. Vi har redan när han kontaktade oss i förra veckan sagt upp avtalet, säger Peter Wärme.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!