Döda plantor postens fel
Kvinnan från Skärblacka hade beställt plantor från ett företag i USA. Av okänd anledning tog det fem dagar för posten att leverera plantorna från Arlanda hem till kvinnan. Nu får hon ersättning.
De anlitade i sin tur Posten för den del av transporten som skulle ske inom Sverige.
Den amerikanska leverantören såg till att plantorna utan försening kom till Arlanda den 26 oktober förra året. Men då Posten tog över transporten gick något fel.
Växterna levererades inte till slutadressen förrän den 1:e november, sex dagar senare. På grund av förseningen dog flera av plantorna.
Kvinnan gjorde då en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden som nu rekommenderar Posten att betala kvinnan 291 kronor i ersättning för plantorna.
Kvinnan hade begärt ersättning även för Postens avgifter, för certifikat samt för frakt.
Men allmänna reklamationsnämnden beslutar att det inte finns grund för att begära ersättning för dessa utgifter.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!