Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

De storsatsar på näthandel

Allt fler handlar mat online och många livsmedelsbutiker erbjuder i dag möjligheten att få maten hemkörd direkt till dörren. Nu gör City Gross en stor satsning på just e-handel.

John Svensson, butikschef på City Gross i Norrköping.

John Svensson, butikschef på City Gross i Norrköping.

Foto: Sören Boström

NORRKÖPING2019-01-18 14:00

Allt fler väljer att beställa sin mat via nätet istället för att gå till livsmedelsbutiken och handla.

2017 uppgick omsättningen för den digitala mathandeln till 4,6 miljarder kronor, vilket var en tillväxt med 19 procent, och under 2018 var prognosen att den digitala mathandeln

skulle växa med 25 procent. Detta enligt Svensk Digital Handel.

De flesta livsmedelskedjor satsar nu hårt på onlinehandeln, bland annat City Gross, som nu vill gör det ännu enklare och bekvämare för sina kunder.

De breddar sitt erbjudande och lanserar en fullskalig e-handel med samma sortiment och priser online som i butiken.

Möjligheter finns att få maten hemkörd eller att hämta varorna färdigpackade i affären.

– Det är roligt att vara igång. Det är särskilt kul att kunna erbjuda ett stort utbud av färskvaror oavsett på vilket sätt kunden handlar på. Det är inte alla kedjor som kan leverera färsk MSC-märkt fisk eller egenstyckat svenskt kött fram till dörren, säger John Svensson, butikschef på City Gross i Norrköping i ett pressmeddelande.

Satsningen är en del av City Gross nya e-handelsplattform som lanserades i slutet av förra året.

– Intresset av att handla mat på nätet är lika stort på mindre orter som i storstäderna och därför är det en självklarhet att alla våra butiker ska omfattas av lanseringen. Att göra det enklare för våra kunder att få ihop vardagspusslet är en av våra största drivkrafter, säger Mikael Andersson, onlinechef för City Gross.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om