Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

De fick rätt

Ving ser över sina rutiner efter att ett Norrköpingspar missade flyget hem från Thailand.  Researrangören medger att det är otillräckligt att enbart skicka två sms om att flyget går tidigare.  Det här innebär att Sargon Chabo och Belinda Tekmen kommer att få ersättning för de merkostnader de haft.

Foto: Robert Svensson

NORRKÖPING2009-02-03 00:17
Rutinerna på Ving ska granskas när det gäller att tidigarelägga flygningar. -  Vår information har uppenbarligen brustit varför vi ska stå för de extra kostnader för de utlägg som kunderna haft, säger Vings informationschef Magdalena Öhrn. Kunderna som hon syftar på är Norrköpingsborna Sargon Chabo och Belinda Tekmen som häromveckan missade flyget hem från Phuket i Thailand. Orsak: Planet lyfte två timmar tidigare. En ändring som inte Norrköpingsparet fått någon information om. Illa behandlade
Sargon Chabo och Belinda Tekmen är dock nöjda med att de har fått rätt mot Ving. - Men det värsta är inte alla merkostnader som det här inneburit, utan hur vi blev behandlade av Ving, säger Sargon Chabo som ännu inte har bestämt sig om de ska gå vidare med ärendet. -  Hade inte Folkbladet skrivit om det här så hade vi aldrig fått någon ersättning, säger Sargon Chabo. Frångår resevillkor
Till en början hävdade Ving att de skickat två sms till resenärerna från Norrköping och att det var Norrköpingsborna själva som bar ansvaret för det missade flyget. Men på Ving har man därefter inte kunnat bekräfta att sms:en skickades iväg. -  Vi frångår därför våra resevillkor och kommer att se över våra informationsrutiner. Eventuellt kommer vi även att se över våra rutiner generellt, säger Magdalena Öhrn. Inte de enda
Enligt Sargon Chabo och Belinda Tekmen var de inte de enda som missade flyget från Phuket. - Det var ett par till, enligt flygplatspersonalen i Thailand, säger Sargon Chabo. Det här är dock inget som Ving känner till. - Men finns det fler kommer vi självklart att ersätta dem också, säger Magdalena Öhrn.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om