De fick rätt
Ving ser över sina rutiner efter att ett Norrköpingspar missade flyget hem från Thailand. Researrangören medger att det är otillräckligt att enbart skicka två sms om att flyget går tidigare. Det här innebär att Sargon Chabo och Belinda Tekmen kommer att få ersättning för de merkostnader de haft.
Foto: Robert Svensson
Sargon Chabo och Belinda Tekmen är dock nöjda med att de har fått rätt mot Ving. - Men det värsta är inte alla merkostnader som det här inneburit, utan hur vi blev behandlade av Ving, säger Sargon Chabo som ännu inte har bestämt sig om de ska gå vidare med ärendet. - Hade inte Folkbladet skrivit om det här så hade vi aldrig fått någon ersättning, säger Sargon Chabo. Frångår resevillkor
Till en början hävdade Ving att de skickat två sms till resenärerna från Norrköping och att det var Norrköpingsborna själva som bar ansvaret för det missade flyget. Men på Ving har man därefter inte kunnat bekräfta att sms:en skickades iväg. - Vi frångår därför våra resevillkor och kommer att se över våra informationsrutiner. Eventuellt kommer vi även att se över våra rutiner generellt, säger Magdalena Öhrn. Inte de enda
Enligt Sargon Chabo och Belinda Tekmen var de inte de enda som missade flyget från Phuket. - Det var ett par till, enligt flygplatspersonalen i Thailand, säger Sargon Chabo. Det här är dock inget som Ving känner till. - Men finns det fler kommer vi självklart att ersätta dem också, säger Magdalena Öhrn.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!