Budskapet: Bra för barn att läsa

En ny Inger och Lasse Sandbergbok ska bygga broar och få barn att läsa.

En ny Inger och Lasse Sandbergbok ska bygga broar och få barn att läsa.

Foto:

Norrköping2006-09-23 06:00
Hälften hälften, svenska och arabiska. Läsrörelsen har gått samman med McDonalds för att sprida sitt budskap. Det är bra för barn att läsa är det främsta budskapet och bakom det står också Inger och Lasse Sandberg som skrivit den här nya historien om Lilla Anna och Långa Farbrorn och dt arabiska förlaget Dar Al-Muna. Hamburgerkedjan har förstås också andra avsikter med sitt engagemang, det är vid beställning av den särskilda barnmenyn barnen får den här boken.
Sagan berättar om en påse överraskningsfrön som Lilla Anna får av Långa Farbrorn och hon planterar och det växer och gror och det blir så roligt och dessutom får man ju lite tips om hur man kan plantera själv och alltid lär man sig lite på vägen.
Andra böcker får också plats i den här lässatsningen, det är Billy i skolan av Birgitta Stenberg och Mati Lepp, Morfar är sjörövare av Jan Lööf och paret Sandbergs Tummens mamma slutar röka samt Kråke i skogen av Marie Bosson Rydell och Jessica Lindholm.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om