Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

"Beklagligt att vinsten dröjt"

NORRKÖPING. Nätpokerföretaget Parbet beklagar att Joel Wittek från Norrköping inte fått sin pokervinst. - Det blev ett misstag, säger Carl Jurell, Parbets vd.

Norrköping2006-01-16 06:00
I lördags rapporterade Folkbladet om Joel Wittek som nu väntat i drygt två veckor på sin pokervinst - trots ett löfte om att det skulle dröja tre bankdagar.
- Det är naturligtvis väldigt beklagligt att man fått vänta och fått skicka om kopior på id-handlingar flera gånger. Vi har tagit in nytt folk på kundtjänst och en av de nya gjorde ett misstag. Det är inte märkvärdigare än så, men det är pinsamt och beklagligt.
Carl Jurell förklarar att bakgrunden till de tekniska problemen på Parbet.com som drabbat Joel Wittek och andra spelare hade sin grund i ett byte av pokernätverk från Prima till Tain i november.
- Därför har vi haft en del tekniska problem, tyvärr. Det drabbade inte bara oss utan alla i Tains pokernätverk.
- Vi hade också en enorm anstormning av frågor efter pokernätverksbytet. Vi blev lite tagna på sängen, det är bara at erkänna.
- Vi är medvetna om att vi inte kunnat hålla den kvalité vi velat i kundtjänsten. Det är vi ledsna för.
För att åtgärda problemen nyrekryterar Parbet personal till sin kundsupporten. Helt nyligen tillsattes bland annat en supportchefstjänst.
Sara Schüldt
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om