"Beklagligt att vinsten dröjt"
NORRKÖPING. Nätpokerföretaget Parbet beklagar att Joel Wittek från Norrköping inte fått sin pokervinst. - Det blev ett misstag, säger Carl Jurell, Parbets vd.
- Det är naturligtvis väldigt beklagligt att man fått vänta och fått skicka om kopior på id-handlingar flera gånger. Vi har tagit in nytt folk på kundtjänst och en av de nya gjorde ett misstag. Det är inte märkvärdigare än så, men det är pinsamt och beklagligt.
Carl Jurell förklarar att bakgrunden till de tekniska problemen på Parbet.com som drabbat Joel Wittek och andra spelare hade sin grund i ett byte av pokernätverk från Prima till Tain i november.
- Därför har vi haft en del tekniska problem, tyvärr. Det drabbade inte bara oss utan alla i Tains pokernätverk.
- Vi hade också en enorm anstormning av frågor efter pokernätverksbytet. Vi blev lite tagna på sängen, det är bara at erkänna.
- Vi är medvetna om att vi inte kunnat hålla den kvalité vi velat i kundtjänsten. Det är vi ledsna för.
För att åtgärda problemen nyrekryterar Parbet personal till sin kundsupporten. Helt nyligen tillsattes bland annat en supportchefstjänst.
Sara Schüldt
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!