Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

"Är inte felfria"

NORRKÖPING
- Vi känner oss inte träffade. Vår försäljning fungerar bra mot kunderna och vi arbetar med en bra service. Men vi är inte felfria och vi kan bli ännu bättre. Att bli ännu bättre är också vårt mål. Produktproblemen drabbar förstås även oss.
Detta säger Einar Gudmundsson, vd för Tage Rejmes Bil i Norrköping AB, med anledning av den kritik som riktas mot Volvo.

Norrköping2001-04-12 00:00
I försäljningsledet talas om snorkiga och ointresserade försäljare.
På servicesidan handlar det om långa väntetider, slarviga jobb och ofta rent fusk.
- Framför allt är det ett storstadsproblem, säger Gudmundsson. En del återförsäljare har jobbat uteslutande med att få stora volymer och har låtit andra saker stå åt sidan.

<b>Inte felfria</b>
- Vi har en väl utbyggd verksamhet även om jag inte vill skryta och säga att vi är felfria. Direkt fusk har vi aldrig någonsin blivit anklagade för. Vi är dock långt från problemföretagen som drar på sig den stora kritiken och som finns företrädesvis i storstäderna.
Rejmes fick för två år sedan utmärkelsen som årets marknadsförare i Norrköping.
I fjol fick Rejmes delta i en resa där de bästa Volvoåterförsäljarna med bra försäljning och god service fick vara med.
- Våra utmärkelser visar att vi är på rätt väg. Sedan kan vi inte komma ifrån problemen med Volvos nya modeller. Produktproblemen försöker vi lösa tillsammans med Volvo. Vi kallar nu in alla bilar för att byta ut de inbyggda telefonsystem som inte fungerat.

<b>Produktproblem</b>
Aftonbladet avslöjade på onsdagen att Volvo har stora problem med fyra av sina nya modeller: S 80, V 70, Cross Country och S 60.
En särskild krisgrupp har tillsatts. Målet är att återställa kvaliteten och tillförlitligheten till 2004. Ett delmål är att i sommar vända den negativa trenden.
En av orsakerna till Volvos kris är att Volvo valde fel underleverantörer och ställde för låga krav på dessa.
Som nämnts kallas bilar nu in för att byta inbyggda GSM-system. Autoliv hoppades på nytt verksamhetsområde, telefoni, då företaget fick ordern från Volvo.
I dag fungerar ytterst få av de inbyggda telefonerna som de ska.
Andra problem med produkter från underleverantörer är och har varit elektronik, stötfångare och plast, hjälpram till bakaxel, kulleder och dörrstoppar.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om